Liten oppdatering

(This post will be written mostly in Norwegian, but the part about Borneo will be in English, due to it’s participants, so you who read in English, scroll further down).

Nå har det ikke vært noen innlegg på denne bloggen på veldig lenge. Dette kommer av at jeg måtte reise hjem til Norge for Mammas begravelse rett etter Recess-Week. Jeg skal PRØVE å gi en kortfatta oppdatering av hva som har hendt siden da… (men den ble ikke så kortfatta)

While writing this I also realised I’ve forgotten a few minor, daily, events, which will come in a later post before I leave for India. So, keep your eyes open in the next few days to see… Or you could subsribe, so you’ll get an e-mail everytime I update my blog. I will really try to be better…

Avslutnign Formel 1

Det må nevnes at vi på formel 1 løpet fikk veldig mye bedre seter enn vi egentlig hadde. Vi fikk bytta til oss seter på rad 11 istedenfor 53. Og vi fikk sett løpet mye bedre. Plassene lå også sånn at vi kom oss inn på «Fanzone» på Linkin Park konserten som avslutta helgen, en bra konsert og en bra avslutning på en nostalgisk helg med formel 1 og Linkin Park.

Det var en kræsj, så da ble det omstart, og jeg fikk et kult bilde.

Vi var som sagt på Linkin Park, og det var ganske mange som sto bak oss, samtidig som vi så veldig bra 🙂

Airbus A380 – flytypen jeg fløy til Singapore, stort sant?

Recess-week – Bali

Recess-week var jeg på Bali sammen med Ivan, som jeg var på Formel 1 med, og en gjeng andre svensker. Jeg hadde sagt før Recess at jeg ikke skulle ligge på en strand en uke, og jeg skulle oppleve masse, og jeg skulle ikke til Bali, for det skulle alle svenskene… Gjett hva jeg gjorde denne uka? Jeg lå på stranda hele dagene, prøvde å surfe litt (men ikke så mye med tanke på hvor lenge jeg var på stranda), spiste god (vesterlandsk) middag og avslutta de fleste kveller med litt festing med svenskene.

Man skal være forsiktig med hva man drikker på Bali

Ivan studerer hvordan man skal surfe. Vi prøvde dette, men skal ikke påstå at noen av oss var særlig flinke.

Vi hadde også en dags utflukt, der vi leide bil for en dag, og fikk sett litt av Bali. Det var mye bilkjøring, men vi spiste lunsj med utsikt over en av Balis mange vulkaner, siden var på kaffeplantasje og drakk verdens dyreste kaffe: Kopi Luwak. Som er lagd av kaffebønner som kattedyret Luwak har spist og siden bæsja ut. Ett riktig bajskaffe med andra ord. Veldig godt kaffe, og verdt pengene. Vi rakk innom og fikk sett risfelter og besøk i en «apepark».

Dette er de jeg var på utflukt med, der vi står ved risfeltet. Fra venstre: Håkan, David, Silje, Ivan, meg og Malin.

Han her skulle selge oss en uke gammel Aftonbladet. Han klarte det nesten, etter å ha sprunget etter oss noen lyskryss.

Her spiste vi lunsj

Malin drikker verdens dyreste kaffe..

…mens jeg var fornøyd så lenge jeg fikk spise kaffegruten etterpå 🙂

Og aper har ikke alltid manerer

Etter Recess-week – Norge

Når jeg kom jeg fra Bali rakk jeg å bestille billetter for å reise til Taiwan helgen etter. Denne måtte dessverre avlyses da jeg fikk telefon fra Pappa tidlig tirsdag morgen, der Mamma døde under samtalen, og reisen gikk derfor hjem til Norge samme dag.

Det var veldig godt å være hjemme, spesielt å treffe familien. Det var litt kaldt når jeg kom hjem, og jeg ble nok ledd litt av når jeg gikk av flyet på Gardemoen i bare shorts… Jeg fikk tatt meg en dag og fotografert litt i høstHalden. Det er ikke noe annet å si enn at det er veldig fint.

Winter is coming to Halden

Og her er noen bilder fra min fototur i Halden, fra og av Fredriksten Festning i Halden.

Jeg rakk å være noen dager i Göteborg også, hilse på venner og slappe av. Jeg var på Chalmers noen dager, mens det var tentavecka der. Planen var å studere litt, men jeg fika bare, og slappa av. En promenad i Änggårdsbergen blev det också tid med.

Fra min tur i Änggårdsbergen i Göteborg.

En dag for å hilse på Erlend i Oslo var også veldig koselig.

Singapore again – studying for exams and Borneo (Kuching)

After coming back from Norway I have spent most of my time in the library studying for my exams. I have been lucky, to only have three courses this semester, considering everything which has happened. And even as much as a week between my exams, this has made it possible for me to focus on one course at a time. Therefore I spent the last two weeks before exams started to study for my FEM exam – the hardest one, which I kind of felt I had no idea what was about. But I learned and should’ve passed. My concrete course, I have no idea, because there was so little time on the exam, and I only did half of the questions… My last exam is thursday december 1st, and this is the easiest, so I it should be no problem. On the evening after my exam I will travel during the night to Kuala Lumpur with Per, whom I live with. We’ll spend one day there before continuing on December 3rd to New Delhi. We will travel there for two weeks before I go home to Norway on the 19th for two weeks at home. I must say I look forward to both.

I will post a few pictures of the library in the spring, there is some funny things to see there actually. Like Singaporeans sleeping over their books, I’ve named that «The Sinaporean way of studying».

Borneo

The last week before my first exam I was convinced that it would be a good to travel to Borneo and relax. I wasn’t too hard to convince, and joined. This was THE most amazing experience I had during my 4 months here. We enjoyed fantastic seafood (we paid MYR117 = NOK241 = SGD48 for two lobster, one crabbe, prawns and one whole fish – and it tasted fantastic!), saw fantastic nature and orang utans and had the real «RAINforest» experience. With heavy rain for the 2 first hours of our hike in Baku National Park. Fantastic! On the trip we were an American, an Australian, a Danish and myself. We had some fun explaining how we met, and why this strange combination of people were travelling togheter.

These are the nice people I travelled to Borneo with (from the left): Me (the norwegian), Anneli (American), Kathrine (Danish) and Lachlan (Australian).

…as everybody know, you’re supposed to smile to the camera, even with your back to it… that happened here 🙂

Me and Kathrine are very happy that we are going out to the national park (finally)

Some pictures from the BEAUTIFUL Baku National Park

Some of our fantastic seafood 🙂

The Orang Utan

Some governmental building in Kuching

Anneli and Lachlan are trying to hide behind a leaf, but it’s not going very well…

Legg igjen en kommentar

